Aankomst Curaçao

Het kleine witte stipje was voor zes uur in de morgen te zien en is de Hr. Ms. Johan de Witt die ligt te wachten op de loods.

Ieder ochtend sprongen we uit bed om te zien hoe het uitzicht weer was en nu voor ons liggend het schip met alle goederen.

Ronald Schepel maakte deze overzicht foto’s waar zijn manschappen even later de gehele dag uit zou laden.


Ons Hollandse precisie hier afgebeeld.

De dames van Ronald.

Het schip is zo groot, paste niet op de foto.

De pier waar normaal de grootste cruise schepen aanmeren (zoals de Queen Mary 2). De Johan de Witt kon niet aanmeren bij de Marine basis.

De drie belangrijkste mensen die de operatie tot een goed einde brachten: Dennis Isabella werkt op de Marine basis als douane ambtenaar en regelde al het papierwerk, LTZ-2(OC) Franka Seijbel van de Logistieke Dienst en LTZ-1Ronald Schepel die heeft gezorgd voor het in- en uitladen van de goederen.

De ambulance broeder … die zijn vrije dag opofferde om de goederen naar Tera Kòrá te kunnen vervoeren.

Dennis Issabella die mij ontzettend goed hielp met alles.

Twee vrijwilligers.


In hoog tempo liet Jeroen (groene helm) de kratten op de kade zetten.

22 man sterk waren de hele dag druk bezig in een heerlijk verkoelende zeewind.

Milles Trucking die ingehuurd waren door Unidat di Bario, deze trucks reden af en aan alleen voor Unidat di Bario met mijn twee jaar ingezamelde goederen. Ik kreeg geen vervoer voor de andere Bario’s, ze hielden alles helpzuchtig voor zichzelf. Ik had niet voor niets voor de verder af gelegen wijken ingezameld. Na dit onbeschofte gedrag besloot ik grotendeels de rest aan Alva den Doelder en Enit Brigitta hun wijken te geven.

De jongens kregen al een mooi rood kleurtje.

Jeroen die de leiding had, een prettig iemand om mee te werken.

Toch een mooie lach hebben ze.

Rechts Jaap die toezicht hield vanaf het dek naast hem de commandant.

Karien wacht op haar man tussen de goederen.

De ‘Gate’ van de Cruise pier.

Dennis die uiteindelijk twee gratis trucks van Milles Trucking voor mij regelde. Hij pakte zelf de douane truck aan het eind van de dag nadat de truck van Casa Ceasar met een lekke band stond. Rechts de man van de douane Curaçao die alles inklaarde.

Op een Milles Truck gingen 18 pallet boxen.

Rechts de kleine vrachtauto van de ‘Bramhartige Samaritaan’ die ook reed.

Onze vakantiekoffer met speelgoed van onze kinderen.

De chauffeur van de ‘Barmhartige Samaritaan’ en Karien.

De hijskranen op het schip.

Twee heftrucks reden de goederen naar de vrachtauto’s.

Links de medewerker van Dennis Isabella, hij reed op de heftruck van de douann, Ronald in tropen tenue, rechts de man van Karien, die zicht echt in het zweet werkte voor mij.

Naast Jeroen twee uiterst aardige chauffeurs van Milles Trucking. Sorry Dennis vergeten.

Door het felle licht kon je niet goed zien wat ik fotografeerde.

De andere chauffeur van Milles Trucking.

De allerlaatste pallets rond vier uur in de middag uitgeladen.

De allerlaatste …

Jeroen bezig met de laatste afwikkelingen en hij en zijn mensen die als allerlaatste de wal op mochten gaan. De rest was al gevlogen.